Schaakstad 3 KAMPIOEN én Platte Kar

KNSB-competitieDe laatste ronde nog te spelen, maar al kampioen! Zaterdag 11 april nog een laatste ronde zonder enige spanning. Dan maar feestvieren!
Vooraf (om 12 uur) even een klein feestje gevierd. Wes kwam met een fraaie versierde platte kar voor een mooie teamfoto. Champagne werd ontkurkt en zodoende was de ruime 1e plaats in 4e Klasse KNSB een feit.

➔ Lees verder…

Apeldoorn 3 wint en is KAMPIOEN

KNSB-competitieDe een-na-laatste te spelen ronde mét kansen op de titel. Drie matchpunten voor op nummer 2 (Lonneker 1). Een overwinning zou voldoende zijn. Dat is fantastisch gelukt met een knappe 5-3 overwinning. En de nummer 2 verloor ook nog; dus de overwinning was ook nog niet eens nodig om het kampioen­schap te vieren. De stand in poule 4B met nog één ronde te spelen:

➔ Lees verder…

Langs afgronden naar overwinning

KNSB-competitieOp het nippertje en langs afgronden, een mooie overwinning. Plus: concurrent Lonneker liet een matchpunt liggen. Dus staan we bovenaan.

Zelf ben ik reserve. En voor de afwezigen Frie en Arjan, hebben we de beste reserves opgesteld: Tobias en Fabian. Ik had nog andere dingen te doen en ben na de aanvang van de partijen vertrokken. Tegen kwart voor vier weer terug en ik schrok me een hoedje. Marcel nergens te bekennen en een nul geregistreerd. Gonzalo bij de garderobe zei dat hij verloren had en huiswaarts ging. De stukken stonden echter gewoon op het bord, de klok liep en de tegenstander en de wedstrijdleider waren niet op de hoogte. Even voor de goede orde: zo neem je geen afscheid van een partij. Tegenstander feliciteren, uitslag doorgeven én je schaakstukken in beginstand zetten of opruimen.

➔ Lees verder…